Suwnice bramowe do 1000 Ton
Jesteśmy producentem hydraulicznych suwnic bramowych. Suwnice bramowe charakteryzują się:
- dużą nośnością, nawet do 1000 Ton
- łatwą instalacją oraz mobilnością – potrzebuje jedynie torów, które moga zostać rozłożone w ciągu kilku godzin
- odpornością na warunki atmosferyczne
- komplentą niezależnością – wymagane jest jedynie podłączenie elektryczne
Suwnice wyposażeone są w piloty do zdalnego sterowania. Dzięki dużej nośności, znajdą zastosowanie we wszelkiego rodzaju przemyśle ciązkim, portach oraz terminalach kolejowych.
Chętnie pomożemy w doborze suwnicy. Zapraszamy do kontaktu.
Suwnice bramowe nawet do 1000 Ton
Parametry definiujące suwnicę
1. Podstawowe parametry wyboru suwnic bramowych
Ponieważ prawidłowe określenie podstawowych parametrów suwnic bramowych znacząco zwiększa zdolność operacyjną żurawia i jest podstawą jego prawidłowego funkcjonowania, to podstawowe parametry określające suwnice bramowe obejmują udźwig, wysokość podnoszenia, poziom roboczy, prędkość roboczą i rozpiętość
1.1. Maksymalny udźwig – suwnica bramowa
Maksymalna masa, jaką suwnice bramowe mogą obsługiwać podczas normalnej pracy, nazywa się udźwigiem znamionowym. Nominalna nośność żurawia nie obejmuje ciężaru haka i ruchomego koła pasowego. Zazwyczaj, gdy masa jest większa niż 10 t, mają zastosowanie dwa mechanizmy podnoszące, mianowicie główny mechanizm podnoszący i mechanizm podciągający. Stosunek ciężaru podnoszenia to około 1:4. Główny mechanizm podnoszący ma duży udźwig. Natomiast mechanizm podnośnikowy do małych ciężarów jest szybszy i służy do podnoszenia lżejszych towarów lub do prac pomocniczych. Dzięki temu rośnie wydajność pracy.
1.2. Wysokość podnoszenia suwnic bramowych
Wysokość podnoszenia suwnic bramowych odnosi się do pionowej odległości od ziemi do maksymalnego położenia podnoszenia urządzenia odbierającego. Jeżeli urządzenie schodzi poniżej poziomu ziemi to odległość w pionie od ziemi do najniższej pozycji urządzenia podnoszącego nazywana jest głębokością zejścia. Całkowita wysokość podnoszenia w tym momencie jest sumą wysokości podnoszenia nad ziemią i głębokości zejścia.
Wysokość podnoszenia zależy od wymagań zadania. Standardowe suwnice mostowe zazwyczaj ograniczają wysokość podnoszenia do 20 metrów. Do uzyskania większej wysokości niż 20 m należy użyć specjalnego zestaw podnośnikowy lub zwiększyć rozmiar kołowrotka, tak że układ wózka podnośnikowego zwiększy rozmiar dźwigu.
1.3. Poziom pracy suwnicy bramowej
Aby ekonomicznie i racjonalnie korzystać z suwnicy bramowej, zgodnie z warunkami pracy żurawia, należy wybrać odpowiedni poziom pracy. Klasa robocza suwnicy podzielona jest od A1 ~ A8, która może być określona na podstawie stopnia wykorzystania i stanu załadowania dźwigu, to znaczy w zależności od zajętości i stopnia pełnego obciążenia.
Żuraw ma określoną liczbę całkowitych cykli roboczych w okresie eksploatacji żurawia. Cykl roboczy dla operacji dźwigu to cały proces od początku przygotowania przedmiotu podnoszącego do następnego podnoszonego przedmiotu. Całkowita liczba cykli roboczych reprezentuje stopień wykorzystania dźwigu. Dla ułatwienia obliczeń łączna liczba cykli roboczych jest podzielona na 10 poziomów wykorzystania w możliwym zakresie.
1.4. Suwnica bramowa a prędkość robocza
Prędkość robocza suwnicy bramowej obejmuje prędkość podnoszenia, prędkość jazdy wózka i prędkość wózka. Wybór prędkości roboczej zależy od wielu czynników. Przede wszystkim, przy masie, średniej i małej wadze żurawia, aby wybrać wysoką prędkość w celu poprawy wydajności. Duża waga dźwigu powinna wykorzystywać niską prędkość, aby zmniejszyć moc napędu, poprawić płynność i bezpieczeństwo operacji. Prędkość robocza zależy również od poziomu pracy i zastosowania wymagań, wysokiego poziomu pracy. Wykorzystanie sterowania częstotliwością może sprawić, że prędkość robocza będzie się wahać od 1:10 przy arbitralnej regulacji. Szybkość pracy jest również związana z wielkością przestrzeni serwisowej dźwigu.
Gdy dźwig porusza się na niewielkich odległościach, nie należy używać dużej prędkości. Wraz z rozwojem nowoczesnego przemysłu, przy ciężkiej pracy dźwigu coraz częściej wykorzystuje się wysoką prędkość. W przypadku niektórych specjalnych żurawi funkcjonalnych, takich jak żurawie do operacji hartowania, powinno istnieć urządzenie szybkiego zjazdu; duża wysokość podnoszenia dźwigu powinna być odpowiednio zwiększona zgodnie z prędkością podnoszenia, ale także ciężka, niska prędkość, bez obciążenia z dużą prędkością.
1.5. Suwnice bramowe i ich rozpiętość
Pozioma odległość między filarami suwnicy mostowej jest rozpiętością. Ponieważ rozpiętość suwnicy zależy głównie od szerokości przestrzeni serwisowej, a rozpiętość suwnicy w instalacji zależy od szerokości budynku, czy tez dla suwnic bramowych zależy od ładunku i zadań do wykonania. W celu uzyskania parametrów szeregowych przęsła, powszechnie stosowany dźwig mostowy, co 3m na jeden poziom.
2. Wybór formy strukturalnej
Wybór odpowiedniego mostu, wózka podnośnikowego, sposobu manewrowania i urządzenia odbierającego może sprawić, że tego typu suwnica bramowa lepiej spełni wymagania w różnych trybach instalacji i eksploatacji.
2.1. Most
Most stanowi główny korpus metalowej konstrukcji. Istnieją dwa typy mostów, – jednoburtowy i dwupasmowy, które składają się z jednego lub dwóch dźwigarów głównych i jednej belki końcowej po obu stronach przęsła.
2.2. Manipulacja
W przypadku ciężkiego, wysokiego poziomu pracy, szybkobieżne żurawie, ogólne korzystanie z kabiny kierowcy w celu zapewnienia bezpiecznego funkcjonowania.
Kabina jest zazwyczaj zamocowana po jednej stronie mostu. Jeśli rozpiętość dźwigu jest duża, można korzystać z pomieszczenia dla kierowcy z ruchomym wózkiem.
3. Wymagania środowiskowe suwnic
Suwnice bramowe zazwyczaj pracują w zakresie temperatur od -25 °C do 40 °C, poza tym zakresem istnieje konieczność podjęcia specjalnych środków przy zakupie dźwigów w celu spełnienia specjalnych wymagań. W środowisku o niskiej temperaturze, struktura metalowa powinna być niewrażliwa na niską temperaturę. W przypadku wysokiej temperatury i manipulowania płynnym metalem, w celu uniknięcia promieniowania wysokotemperaturowego w stronę belki głównej, belka główna pod pokrywą, a nawet taśma powinna być zainstalowana z warstwą izolacyjną, urządzenie elektryczne powinno być odpowiednio przystosowane.
Zewnętrzne suwnice bramowe powinno być zabezpieczone przed deszczem. podnośniki, wózki, instalacje elektryczne powinny być wyposażone w osłonę przeciwdeszczową. W przypadku suwnic pracujących w warunkach wysokiego zapylenia należy wybrać szczelne szafki elektryczne, a same urządzenia elektryczne powinny być odporne na kurz.
4. Inne wymagania suwnic bramowych
W przypadku pracy suwnicy bramowej w łatwopalnym i wybuchowym środowisku w obrębie pracy dźwigu należy wybrać typ przeciwwybuchowy. W zależności od rodzaju zagrożenia, charakterystyki wybuchowej mieszaniny gazów i maksymalnej temperatury powierzchni, wymagania co do żurawia można podzielić na różne klasy przeciwwybuchowe. Dźwigi silnika i elektroniczne urządzenia sterujące muszą być ognioszczelne. W przypadku niebezpieczeństwa powstania iskier powstałych poprzez tarcie, należy podjąć odpowiednie środki ostrożności, prędkość robocza żurawia powinna być odpowiednio zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo użytkowania.
W warsztacie hutniczym aluminium, magnezu i innych elektrolitycznych hutach, wymagane jest odizolowanie odpowiednich części żurawia. Dlatego powinno się wybrać trzystopniową izolację dźwigu. Każda rezystancja izolacji musi być większa niż 1MΩ.
Czasami dźwigi używane w metalurgii, petrochemii, przemyśle chemicznym, portach i zakładach obróbki cieplnej mogą być poddane działaniu korozji ze względu, zagrażając bezpieczeństwu żurawia. Dlatego należy użyć zabezpieczeń antykorozyjnych, materiał metalowy może być ze stali odpornej na korozję lub możliwe jest też zastosowanie skutecznej powłoki antykorozyjnej. W projektowaniu strukturalnym i projektowaniu procesu należy wziąć pod uwagę wpływ korozji.